Tuesday 7 August 2012

http://guldlog.dk/2012/07/06/loud-apparel/

LOUD APPAREL


Jeg er ikke helt færdig med at vise jer mine favoritter, fra da jeg var på børnemodemessen Bubble i London for et par uger siden. Jeg håber, I kan holde til at jeg drysser dem lidt ud imellem andre indlæg?Jeg synes, at hver af de udvalgte mærker fortjener deres egen plads – ikke mindst dette brand: Loud Apparel.
Jeg faldt med det samme over standen, da tøjet oser af coolness og style. Det minder mig lidt om f.eks New Generals, der jo allerede er en stor favorit herhjemme, hovedsageligt grundet det store fokus på lækre, bløde jersey materialer, skæve snit og detaljer, minimalismen, rockstar-attituden og farveskalaen i grå/sort/hvid.
Loud Apparel startede i 2010, så de er stadig et relativt nyt mærke. Jeg spår dem dog stor succes, og da jeg talte med designeren bag på messen, var det tydeligt, at der ligger gedint håndværk bag. Hun er italiener, men har boet de sidste mange år i London. Loud Apparel kombinerer Londons kreative og casual coolness (hvor det designes) med Italiens stolte tradition for håndværk (hvor det produceres).
Tøjet er underspillet lækkert og minimalistisk, holdt i bomuld, tykke jerseystoffer og læder. Kanter, lommer, lynlåse og print er skæve og finurlige, men hele tiden med fokus på enkeltheden og anvendeligheden. Det er tøj, der vinder utrolig meget, når man kommer tæt på og alle de små gennemtænkte snit og detaljer åbenbarer sig for én.
Med inspirationskilder som Rick Owens, Margiela og Balenciaga, er det ikke overraskende en meget kvalitetsbevidst og stilsikker dame, der står bag. I love it!

No comments:

Post a Comment